Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Skulle bara gå och handla på Ica..

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.


Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen skulle dom hem. Utan vantar. Sen skulle dom leka på lekplatasen. Med vantar. Och när jag kom hem upptäckte jag att jag glömt köpa salt. Skall jag klä på dom små  igen, eller skall jag bara skita i att laga mat?

Hade jag bott i ett varmt, ytterklädsfritt land, så hade jag kunnat ta dom i handen och gå över gatan för att köpa salt. Det hade tagit 10 minuter. Nu kommer det ta minst 1 timme från första vanten tills vi är hemma igen. Jag har inte tid med sånt. Jag villl leva också. Det blir middag utan salt idag. Jag ger fan upp.


Nu siter jag här och googlar på Svenska skolan utomlands och dricker Vin Chaud. Jag fryser. Jag vill inte bo här längre.

Så det så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Av Lisa - 17 november 2012 09:04

Det är tyst i huset idag. Halva gänget har åkt på Freestyleläger i Vemdalen. Rufus fick följa med för att göra lite storpojksgrejor för en gångs skull. Min stora lillkille. Det blir oftast så att han får hänga på mig och dom små eftersom han är närma...

Skapa flashcards