Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Lisa - 21 maj 2012 21:15

  • Skakiga ben
  • Insekter av diverse slag i mun och svalg
  • Skavsår på benig hängröv (måste köpa vadderade brallor eller låna up&go-blöja av Billy till nästa gång)
  • Illröda märken i pannan från hjälmen
  • Näradöden-upplevelse vid möte av lastbil samt vid alla uppförsbackar
  • Hungrig så in i helvete nu. Funderar på att svälja dom där insekterna jag har i munnen.
  • Obehaglig insyn i min egen dåliga kondition och brist på muskler. Det gick liksom inte så fort som jag trodde det skulle göra, inte alls så fort.... Inte ens i närheten så fort. Herre GUUUUD, Rufus hade hunnit ifatt mig på sin springcykel.
  • Satan i gatan vad vackert det är när solen är skiner och vinden mojnat
  • Mersmak. Jag gör om det där. Tror jag....

Av Lisa - 21 maj 2012 20:12

Inte konstigt att Billy skrek när han såg mig....

Av Lisa - 21 maj 2012 19:48

Så var det tillslut dags även för mig. Dagen D. Premiär för cykelhjälm. Jag kan för mitt liv inte tänka mig ett värre plagg.

Men jag har ju måndagslovat mig själv motion och träning, och jag har en sprillans ny cykel (troligen inte rätt cykel i Åremått mätt, men trots allt ett fordon med hjul, trampor och styre som man kan träna arslet på), och en helt ny svindyr hjälm plus att det är en strålande vacker kväll. Jag kommer inte undan. På med hjälmen. Det hade suttit fint med ett visir också så jag inte blev igenkänd. För inte nog med att jag är ful som fan i hjälm (tänk stora tänder, stor näsa, hjälm. Ja, du fattar. FUL!), jag är dessutom sämst i byn på sporten cykling. Cykla damcykel till affären, visst, men att se ut som det är motion och sport jag sysslar med det tror jag blir svårt.

Önska mig lycka till!

Av Lisa - 21 maj 2012 14:40

I Ytterån kan man köpa träskor i lite udda utbud och storlekar på bensinstationen. Det säger väl ett och annat om Ytterån. Det finns också en frisör som jag innerligt hoppas att ingen klipper sig hos och en krog som serverar Schnitzel. That´s it.

Så när jag närapå kryper ur skinnet här i Åre på våren, när det känns som jorden snurrar vidare utan mig medan jag själv står kvar och tittar på stängda liftar och snöklädda berg i gråvädret, då kan jag trösta mig med att jag inte bor i Ytterån. Jag är glad att det finns ställen som Ytterån. Ännu gladare över att jag inte behöver köpa träskor där.  

Av Lisa - 21 maj 2012 07:05


Varje måndag tänker jag; NU! NU jävlar skall det bli ordning på.... ja, på allt. De saker jag tror jag kommer har karaktär nog att genomför är bla:

  • Träning (Oj, vad jag skall träna! Jävlar annammma!
  • Skönhet (Jag skall inte göra annat än finslipa på mig själv)
  • Mat (Bort med vitt, in med grönt!)
  • Min arga röst (jag vaknar mild)
  • Ordning och reda (Alla lådor, leksaker och kläder skall under veckan sorteras i färg, form och sort. I Parad)
  • Min karriär (Jag skall förstås komma på vad jag skall bli i livet, och i vilken grad av framgång detta skall ske)
  • Social (Jag skriver listor på de jag skall ringa som jag inte har ringt dom sista 25 åren)
  • Musik (Måste hitta NY musik, sånt som alla säger "WOW, vad är detta" om)
  • Läsa (Jag skall ta bort all dålig pocket och börja läsa givande saker... Djupare än Kafka till och med.
  • Pedagogisk (Med start från idag kommer jag förvandlas till ett pedagogiskt under)

Så här blir det förstås aldig. Men kanske, kanske just denna måndag är måndagen det händer!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards