Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Lisa - 27 maj 2012 17:44

Solen skiner och rosésuget varvas med suget efter glass. Men det är nästan ingen glass som är så där god som man vill att den skall vara, inte här i alla fall. Jag har lösningen, rör ihop den här så blir du glad som en liten lärka.


5 dl grädde, vispad ganska hårt

1 krm vaniljpulver

1 burk kondeserad sötad mjöl

2/3 burk Lemon Curd


Vänd ihop kondenserad mjölk och vanilj med grädde, lägg blandningen i en form. Rör Lemon Curden mjuk och ringla över. Dra med en gaffel så det blir ett "ripple". Frys i ca 2 -3 timmar (ok, så snabbt går det kanske inte).

Servera med färska jordgubbar och  NJUUUUUUUUUUUUT!


Tips: Servera gräddsmeten ofryst till paj istället för vaniljsås.

Mat
Av Lisa - 27 maj 2012 11:10

Min dotter har suttit inne på toaletten i 35 minuter nu. Arg som ett jävla bi, med byxorna nere och tårarna sprutande. Jag har gjort något oförlåtligt, jag glömde att hon vill spola toaletten och spolade så där i farten som man gör. Kanske det värsta hon har varit med om hit tills i sitt 3 åriga liv. En försvunnen bajskorv och därmed förstördes hennes dag fullständigt. Hon tänker sitta där tills det kommer en ny, en som hon kan spola ner. Själv. Kansjälvstadiet är verkligen skitcharmigt.



Av Lisa - 27 maj 2012 09:19

Kaffe på trappen i morgonsolen. Blir det bättre? Jag vill alltid ha det så här, alltidalltidalltid! Eller förresten, ombyte förnöjer. Så här vill jag ha det;


En månads gnistrande och färgsprakande höst med en rejäl höststorm för spänningens skull

Två månader perfekt vinter med nysnö och max -10 grader, sol förstås.

En månads perfekt vår med mjuk vårsol,körsbärsblommor och vitsippor

Strålande sol och minst 22 grader resten av året, kanske en liten regnskur varannan vecka för få att hålla grönskan vid liv.


Vart skall jag bo för att ha det så?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards