Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Lisa - 22 maj 2012 22:30

Det verkar som jag både startade och slutade denna dagen som en vinnare. Plötsligt händer det! Det är den stora fördelen när man tävlar mot och med sig själv! Man vinner! KaraktärsfastahurtigaLisa vann en brakseger över LivsnjutarsommarLisa! Det blev inget vinklunkande på solig balkong, det blev en ny klunk insekter i fullfart (Nu ljuger jag om farten, men det är ju för mig själv så det räknas inte) på cykeln. Hejja mig! Rundade för säkerhets skull av med en BananHallonMangoKiwiMacaAnanasBipollenSmoothie.

Jag är så stolt över mig själv så det är bäst att jag lägger champagnen på kylning ifall jag vill fira mig själv ordentligt imorgon i solen på balkongen. Kanske redan till frukost.

Av Lisa - 22 maj 2012 16:28

Nu tänker ni; Nä men va är det med henne nu då? Först massa gnäll om dåligt väder och nu gnäll om sol. Jo seruatt, sol och vin är väldigt mysigt ihop. Och om jag nu har lovat mig själv i måndagslöfte att fokusera lite extra på hälsa och motion, så passar liksom vin otroligt dåligt in i bilden. Fel sko på fel fot så att säga. Och den där flaskan med riesling som står i kylen, den borde bara dra dit pepparn växer eller ut i vasken.... Men nu har den liksom inte fattat hur illa ute den är, så den står där i all sin prakt och ropar på mig med sin milda lilla vinröst. Varför gjorde jag alla de där måndagslöftena?

Det har kan bli en kamp känner jag, KaraktärsfastahurtigaLisa mot LivsnjutarsommarLisa.

Av Lisa - 22 maj 2012 11:54

Häller på att städa bland saker, leksaker, dockor, nallar och annat som barn samlar på sig och inser att lillbruttan har fler väskor än vad jag har haft sammanlagt i hela mitt liv. Hon är 3 år. Nu får det räcka. Och hur kom det sig att den där kattfan Hello Kitty tog över mitt hem? This is it, inga fler rosa väskor och inga fler Hello Kitty prylar! Nästa gång vi kommer till en affär med dessa varor leder jag henne och mig direkt mot Spiderman.  

Av Lisa - 22 maj 2012 10:58

I bilen på väg till dagis idag;

Blanka: Jag är kär i Olivia.

Billy: Jag är kär i Pappa.

Rufus: Jag är inte kär i någon!!!

Jag: Inte? Du är väl kär i mig?

Rufus: NEJ! Jag har ju sagt att jag inte kan vara kär i nån gammal med skrynklor i ansiktet och tomma tuttar.

Jag: Öh, ok. Förlåt!

Du kommer bli besviken senare i livet du hjärtat, eller så får du bli rik utav bara helvete (detta sa jag tyst, jätte tyst).

Blanka: Jag har inga tuttar.

Billy: Jag är kär i mamma.

Jag: Tack Billy. Men Rufus, är du inte kär i Minna då?

Rufus: Minna är kär i Axel.

Blanka: Jag är kär i Axel osså.

Rufus: Men Axel är inte kär i Blanka. Blanka är liten.

Blanka: Jag är inte liten (89 cm lång är hon...), jag är storasyster (2 minuter äldre än sin tvillingbror)

Rufus: Ingen är kär i mig.

Billy: Jag är kär i dig Rufus.

Rufus. Vad äcklig du är.

Billy: Du är äcklig också. Jag gillar äcklig.


Det var dagens lektion i kärlek!



Av Lisa - 22 maj 2012 06:59

Jag vann, jag vann, jag vann, jag vann!

Spatserar runt här stolt som en tupp med små röda undulatögon och kaffekoppen i ett stadigt grepp! Jag vann nattens vakenstafett!

I denna ordningen gick vakenpinnen;

LisaEbbeLisaRufusLisaBillyLisaEbbeLisaBlanka

LisaBillyLisaRufusLisaEbbeLisaBillyLisaBilly

LisaBillyLisaLisaLisaLisa

Ok, Billy ligger på god tvåa, men nu sover han så jag tycker nog han skall diskas. Sömn i den här tävlingen räknas som doping.

Jag anser att jag har gjort ett bra jävla lopp.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards