Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Lisa - 30 maj 2012 20:57

.....att jag stravar fel hele tidejn. Men jag kan faktist stava rätt, tro det eller ej! Jag är faktisk svinbra på att stava. Men jag har bara inte tid. Förlåt! Jag vet att det är slarvigt och uppvisar ett oseriöst intryck, men nu är det så att jag har bråttom. OK? Barn som ropar, springskor som skall användas, cykelhjälm som skall rastas, mat som skall lagas! Jag har ont om tid. Och i ärlighetens namn även ont om tålamod.


Men jag skall bättra mig. På ett villkor: Att ni trycker på "like"-knappen här till vänster på bloggen och att ni säger till alla ni känner att dom skall läsa min blogg (och trycka på "like"-knappen) oavsett om ni tycker att den är...

  • Hur jävla bra som helst
  • Inte riktigt så bra, men läsvärd då och då
  • Skitdålig
  • Bedrövligt dålig
  • Användbar som sömnmedel
  • Kul för ni kan skratta åt mig
  • Kul för ni kan skratta med mig
  • Kul för att ni tycker jag verkar helt koko i pallet
  • Kul för att det är roligare än att läsa gamla monteringsanvisningar
  • Kul för att ni helt enkelt kanske gillar mig lite

Skulle ni kunna göra mig den tjänsten? Så skall jag försöka ta mig tid att korrläsa och stava rätt. Jag skulle nämligen behöva bli lite rik och framgångsrik, och någonstans måste man ju börja. Kan Kenza så kan jag.... Eller?


Jösses vad pinsam jag är nu, tigger om uppmärksamhet. Hur lågt kan en amatörbloggerska hamna?

Av Lisa - 30 maj 2012 11:56

Så här blev Billy en bebis enligt egen teori:


"Först kom det ett frö i Pappas snopp. Sen flög det som Superman eller Batman ut i luften och in genom min mammas navel. Så var jag där inne i mammas mage och blev en bebis. Och sen kom Blankas frö den andra dagen".


Bra uträknat för att bara vara 3 år.....

Av Lisa - 30 maj 2012 07:20

Kanske inte ser lika gott ut som en Jordgubbssmoothie, men pigg och stark blir man!


1 dl Ekologisk Äpplemust.

1 dl Färskpressad  Grapefruktjuice.

1 tsk Spirulina.

1 tsk Maca.

1 kvist mynta.

1/2 Pressad lime.

1 msk riven ingefära.


Mixa, drick och skutta ut i dagen.

Mat
Av Lisa - 30 maj 2012 05:29

Som alla småbarnsföräldrer med blogg så måste jag nu åter tjata lite om hur lite jag har sovit i natt. Max 4 minuter! Inte en sekund mer.

Under dom minutrarna drömde jag att jag träffade en gammal chef som jag hade någon gång på medeltiden, och som var minst sagt alkoholiserad. I drömmen köpte jag ut whiskey till honom på ett lyxhotell i Grekland. Han hade rum 119 och jag fick sätta upp virrepinnen på hans rum. Men sen spillde jag ut glaset över kragen på honom när jag körde dit med drinken i en hyrbil, så jag var tvungen att bjussa raset på en flaska vitt. Alltså knappast några vilosamma 4 minuter, men sov som en stock gjorde jag uppenbarligen eftersom jag drömde. Tolka gärna den drömmen du, själv vågar jag inte.


Resten av natten har jag ägnat åt barnservice. Mest tid gick åt till att övertyga Rufus till att det inte hjälper att sova i Transformersdräkt när han har växtvärk i foten. Kalla mig tråkig, men jag orkade faktiskt inte leta upp och ta på honom plastfodralet. Lättare att sticka till honom en alvedon. Förmodligen hade Transformersdräkt hjälpt bättre och gett snabbare lindring. Mer naturmedicinering och mindre kemikalier, trots plasten. Kolla bara här, ingen smärta i foten. Bara natur:  

Blanka vaknade ett tiotal gånger med ett illvrål och undrade var hennes Skorpa var, detta löstes fort varje gång eftersom hon låg bredvid och sjöng "Bä bä vita lamm", precis som alltid. Tillslut fick hon och Skorpan sova hos mig, vilket innebar att jag och F låg på varsin list längst ut på sänggaveln. Faktiskt lite av ett cirkustrick, dock inte så ergonomiskt.

Ebbe var bara inne 5 gånger för att be mig komma och stoppa om honom, så  honom skall jag kanske inte beskylla för min sömnbrist utan bara tacka för att jag fick lite nattlig motion.

Den som det är mest synd om är lille Billy som är varm som en kamin och hostar som en liten storrökare. Fast det verkar inte bekomma honom så mycket som den frustration filmval mitt i natten ger honom. Är man lite rädd av sig så är faktiskt Pettson, Telletubbies och Smurfarna superläskigt. Som tur är börjar ju Bollibompa 05.40, så det blev bara 1 timme med skräckfilm i form av Piff & Puff.


Själv tackar jag kaffet från Zoegas för lite vibrerande energi och maskaran från Dior för att jag kommer kunna måla fast ett par ögon i påsansiktet.


God Morgon!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards