Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Lisa - 25 maj 2012 23:57

Nä, jag kan inte sova. Jag visste det! Trött som ett gammalt as, men sova..... nej. Det är som sagt ljusets fel. Men ändå vill jag inte vara utan det här vårljuset. Bättre sömnlös än ljuslös.


Vi har varit på middag ikväll, hos såna där härliga vänner man känner så väl så det känns som man liksom inte gick hem från förra middagen, man bara fortsätter där man slutade förra gången . Jag älskar den känslan. Jag älskar såna vänner.


Nu skall jag tvinga mig själv till sömns, god natt!

Av Lisa - 25 maj 2012 06:55

På vintern när det är som mörkast, då skulle jag kunna göra vad som helst för lite ljusare dagar. Nu när det aldrig blir mörkt, skulle det sitta fint med lite mörker. Jo jag vet, jag är aldrig nöjd. Men det är faktistkt inte morgon klockan 03.54 Det måste väl ändå alla hålla med om. Framförallt när jag i sällskap med rosa champagne (man måste fira solen) tydligen ansåg att det var kväll ända till klockan 01.15

Så när en liten gäll röst skriker "VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIIING!" och ett litet systereko skriker "UUUUUUUUUUUUUPPPPPPP, KLLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNING!" mitt i natten, då kan jag inte låta bli att önska att det hade varit lite, lite mörkare i alla fall i några timmar. Från 12 till 06 eller nåt i alla fall.

Men nu när jag har varit uppe ett tag och hunnit följande:

  • Betalat räkningar
  • Druckit 6 koppar kaffe
  • fått ett sammanbrott över dessa betalda räkningar
  • fått ytterligare ett sammanbrott över den lilla summan som är kvar på kontot
  • vikt tvätt
  • vikt mer tvätt
  • Tvättat mer
  • Hängt upp tvätt
  • Satt på Blanka klänning
  • Bytt klänning på Blanka
  • Bytt klänning 19 gånger till
  • Plockat ut diskmaskinen
  • Plockat i diskmaskinen
  • Lagat duplobil
  • Lagat duplobil igen
  • Satt undan den förbannade bilen som inte håller ihop
  • Tröstat Billy för trasig bil
  • Byggt ny duplobil
  • Letat shorts som är fräcka nog för Billy
  • Letat verktyg att sätt fast i de där fräcka shortsen
  • Sytt fast samma verktyg så de inte trillar av och förstör hela grabbens dag
  • Satt upp tofsar på Blanka
  • Tagit bort tofsar på Blanka
  • Ersatt tofsar med hårspännen
  • Bytt hårspännen
  • Satt tofsar på Billy
  • Bloggat
  • Facebookat
  • Druckit 6 koppar kaffe till

.... då känner jag mig ultra effektiv och superduktig och tackar solenergi och ljus för det.


Nu skall jag skutta runt skutan på ett ben och städa huset och städa Hummelstugan och klippa gräset och putsa bilen och fixa lite till innan det är dags att inte kunna sova igen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards