Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Lisa - 26 maj 2012 13:00

De fulaste pojkplagg jag vet:

  1. Crocs
  2. Spindelmannenkalsonger
  3. Fotbollströja

De fräckaste pojkplagg småkillarna vet:

  1. Crocs
  2. Spindelmannenkalsonger
  3. Fotbollströja

Jag har förlorat kampen när det gäller 1 och 2, nu är jag nära att förlora även när det gäller 3:an.


Varför? Rufus hade ett vinnande argument: "Jag kan inte spela fotboll om jag inte ser ut som en fotbollsspelare, det känns inte rätt i benen".


Han har ju så rätt! Hur jäkla snabbt tycker inte jag att jag springer när jag har köpt nya springkläder? Eller nya hörlurar? Eller nya skor? Eller ny hållare till min Iphone?


Killen vinner, nu går jag och köper Fotbollströjor.


Av Lisa - 26 maj 2012 11:28

Jag måste byta band i Blankas docka Skorpan, NU! Om jag måste höra denna Skrållandocka sjunga "Bä bä vita lamm" en gång till så kommer jag strypa dockfan. På riktigt. Den har sjungit för mig hela natten, så fort Blanka kommit åt den (Nej jag kunde inte ta bort den, hon höll den i ett hjärngrepp) har den monotona rösten satt igång. Och sen har den åkt runt i en barnvagn och sjungit för mig hela förmiddagen. Jag blir tokig!

Kan man inte sätta i nån annan typ av band, inte det som säger "Jag älskar dig, mamma" 100 gånger, utan nåt roligt.

Det kanske är det jag skall börja tjäna pengar på? Skrållanband med lite vuxentema, småtjejerna slutar ju uppenbarligen ändå lyssna till slut. Nilecity? Spotify? P3? Sportreferat? Ljudbok? Porr?

Några tips?  

Äntligen tyst (dockan alltså).

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards