Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Transformersdräkt är bästa medicinen.

Av Lisa - 30 maj 2012 05:29

Som alla småbarnsföräldrer med blogg så måste jag nu åter tjata lite om hur lite jag har sovit i natt. Max 4 minuter! Inte en sekund mer.

Under dom minutrarna drömde jag att jag träffade en gammal chef som jag hade någon gång på medeltiden, och som var minst sagt alkoholiserad. I drömmen köpte jag ut whiskey till honom på ett lyxhotell i Grekland. Han hade rum 119 och jag fick sätta upp virrepinnen på hans rum. Men sen spillde jag ut glaset över kragen på honom när jag körde dit med drinken i en hyrbil, så jag var tvungen att bjussa raset på en flaska vitt. Alltså knappast några vilosamma 4 minuter, men sov som en stock gjorde jag uppenbarligen eftersom jag drömde. Tolka gärna den drömmen du, själv vågar jag inte.


Resten av natten har jag ägnat åt barnservice. Mest tid gick åt till att övertyga Rufus till att det inte hjälper att sova i Transformersdräkt när han har växtvärk i foten. Kalla mig tråkig, men jag orkade faktiskt inte leta upp och ta på honom plastfodralet. Lättare att sticka till honom en alvedon. Förmodligen hade Transformersdräkt hjälpt bättre och gett snabbare lindring. Mer naturmedicinering och mindre kemikalier, trots plasten. Kolla bara här, ingen smärta i foten. Bara natur:  

Blanka vaknade ett tiotal gånger med ett illvrål och undrade var hennes Skorpa var, detta löstes fort varje gång eftersom hon låg bredvid och sjöng "Bä bä vita lamm", precis som alltid. Tillslut fick hon och Skorpan sova hos mig, vilket innebar att jag och F låg på varsin list längst ut på sänggaveln. Faktiskt lite av ett cirkustrick, dock inte så ergonomiskt.

Ebbe var bara inne 5 gånger för att be mig komma och stoppa om honom, så  honom skall jag kanske inte beskylla för min sömnbrist utan bara tacka för att jag fick lite nattlig motion.

Den som det är mest synd om är lille Billy som är varm som en kamin och hostar som en liten storrökare. Fast det verkar inte bekomma honom så mycket som den frustration filmval mitt i natten ger honom. Är man lite rädd av sig så är faktiskt Pettson, Telletubbies och Smurfarna superläskigt. Som tur är börjar ju Bollibompa 05.40, så det blev bara 1 timme med skräckfilm i form av Piff & Puff.


Själv tackar jag kaffet från Zoegas för lite vibrerande energi och maskaran från Dior för att jag kommer kunna måla fast ett par ögon i påsansiktet.


God Morgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards