Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Det snöar i Åre.

Av Lisa - 31 maj 2012 12:24

Fattar ni? D E T  S N Ö A R  I  Å R E ! Någon där uppe driver med mig! Någon gudjävel vill driva mig till vansinne. Det kryper i hela mig, jag får panik. Att ha missat hela perioden av sol och vår, blommor och dofter i Göteborg är illa nog. Att sitta här och titta ut på snön och inte ens få litet uns vårsol även utan blommor, är fan mer än jag kan hantera.


Jag har tre alternativ som jag ser det just nu, eftersom jag faktiskt måste vara kvar här tills på tisdag (om alla barn hinner krya på sig vill säga, annars längre och då blir det mer drastiska åtgärder än de nedan).


  • Dra ner markiserna, höja värmen på elementen, ta på mig bikini, köpa ett par säckar sand och blanda till en fet drink. Sen kan jag leka strand.
  • Ringa hit en glad, käck och supergullig barnvakt och sen spinga ner till Broken. Där kan jag sätta mig i cowboyfylleposition (så där framåtlutad med huvudet lutat i händerna) vid bardisken och bara börja dricka whiskeyshots
  • Ha dagklubb med alla som känner som mig. Full nattklubbsfest mitt på dagen, med dj och diskokula. Även det kräver dock barnvakt.

Men eftersom samtliga tre innehåller alkohol och det är som alla vet ingen lösning på problem, så måste jag hitta på något annat. Det som lockar mest just nu är:

  • Förgifta mig själv lite lätt, gå och lägga mig med en bok och en kopp te och låtsas som jag är sjuk på riktigt och gillar att solen inte skiner.

Fast det enda jag vill är att packa och dra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards