Alla inlägg den 3 november 2012

Av Lisa - 3 november 2012 17:45

Vi strider mot en hemlig liten motståndsrörele här idag. En pyjamasklädd, stundtals halloweenutklädd sådan som verkar hysa ett militant motstånd mot ordning. Men som gärna vill fira denna knasiga "högtid" som tydligen infinner sig denna helg.

Det är som så att vi för första gången på 6 månader kan börja utnyttna vår undervåning. Renoveringen börjar lida mot sitt slut, Billy och Blanka skall för första gången i få egna rum, och få flytta ifrån vardagsrummet! Tada! Tjohoooooo! Ni kan inte ana min lycka över detta. Över är all denna kaos med prylar, dockor, småväskor, bilar, svärd, duplo, utklädningskläder och annat som barn behöver överallt.
Så vad jag håller på med är att försöka flytta ner och sortera en bisarr mängd leksaker från vardagsrummet ner i respektive rum. Och sätta fint på hyllor, lägg i lådor och sortera efter bästa psykospedanteriet.

Det är bara det är allt jag bär ner. Det bär dom upp igen. Eller så häller ut. Eller byter plats. Återupptäcker sina saker kan man säga. Förhindrar mitt arbete i syfte att få igenom sina egna viljor. Sina halloweenfirarviljor.


Deras krav på Halloween lika stora som till jul, nästan. Det är bara presenterna som saknas. Det skall ätas maskar (pasta) med blodsås (tomatsås) och ödleögon (oliver) samt avhuggna fingrar (prinskorv). Och så ville dom ha en pumpa. En vampyrpumpa. Det blev det inte. Det blev en tandlös stackare med snälla ögon. Jag skar fel kan man säga....

Nu skall jag rätta till det hela genom att klä ut mig till spöke (Hahahohohahahha! Det behövs inte! Jag ser ju för fan redan ut som ett!) och laga den äckligaste mat barnen kan tänka sig. Halloweenmat. Vem vet, plötsligt kanske alla äter!


Happy (!) Halloween allihop....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards