Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Bad hairday.

Av Lisa - 4 november 2012 22:00

Billy är less på sitt hår. Han är, som han själv säger, "Skittrött på hår i ansiktet". Och det kan man ju förstå. Det kan inte vara kul att ha en ponnylugg som ridå när man är en 3 årig grabb som bara vill leka, springa och busa med fri sikt. Tur är väl att han inte kopplar ihop den där luggen med ett tillfäller i somras då jag av någon anledning fick för mig att jag kunde klippa hår, och efter en långlunch i solen tog fram saxen och högg in i hans kalufs. Resultatet...En mycket ung och illa klippt Gustav Vasa. Stackars unge. Hade han tänkt på att det är mitt fel att han nu ser ut som ett Gotlandsruss som fastnat med manen i taggtråden, så kanske han varit arg på mig och inte på sitt hår. Och det vill jag ju helst slippa, att det lilla kärlekstrollet går runt och är arg på mig.


Jag vet ingen med så mycket kärlek i sig som Billy. Han älskar alla. Alla i hela världen. Med hoppetihopp steg skuttar han runt och sprutar ur sig en aldrig sinande ström av "Jag älskar...". Man kan ju undra om han kanske är en reinkarnation av en gammal 70-tals hippie. En av gräs och syra kärleksfylld flowerpower-förespråkare som går igen i detta lilla troll och där delar med sig av sin love, peace och understanding. Eller så är han bara en genomgod liten kärleksfigur. One of a kind. Vi var på Mio Möbler i Östersund för ett tag sen. Då sprang han runt och berättade för alla där inne hur mycket han älskade dom, sofforna, sängarna, sin mamma, sin syster, sina brorsor och alla i hela världen. Folk såg ytterst förvånade ut. Inte många log. Människor är konstiga. Men han brydde sig föga om reaktioner utan fortsatte sin loveparade som om det var den självklaraste sak i världen.


Men. När han inte älskar något, då hörs det! Jävlar i min låda vilken pipa han här den grabben. Allt som oftast så önskar jag att jag hade ett par Peltorkåpor att ta till när han sätter fart på röstresurserna. Det skär genom märg och ben. Och idag var det håret han inte älskade. Han har gnällt, skällt och skrikit hela dagen. Jag har lånat Blankas rosa hårsnoddar och hårspännen för att få bort håret ur ögonen på honom men det har inte hjälpt. Det skall klippas, och det NU! Och absolut, det skall det. Men inte av mig. Aldrig mer av mig.

Jag frågade hur han vill ha håret när vi går till frisören, och svaret blev:

" Jag vill se ut som Higos (Hugos) pappa. Han har nästan inget hår alls. Bara små smulor på huvudet!"


Så nu skall vi alltså boka klipptid. Och jag hoppas att frisören kommer förstå den beställningen på klippning eller förstå den rätt så att säga. För det där kan ju bli än värre än en Gustav Vasa-frisyr med Ponnylugg.


Återkommer med rapport om detta och ber er hålla tummarna för att han snart även älskar sitt hår. Tillsammans med hela världen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards