Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Vilken jävla tur!

Av Lisa - 9 november 2012 06:12

Det borde stått något här igår.  Men först så strulade bloggandet till sig och det vara bara en liten den av inläggen som kom in, resten försvann. Efter att dett hänt två gånger så gav jag upp för en stund och ägnade mig att att försöka vara en pedagogisk supermorsa med full förståelse för syskonbråk och torts. Det funkade sisådär om jag skall vara ärlig. Jag kände inte igen mig själv i den rollen. Och det kan ju förklara varför kidsen tittade på mig med rynkade pannor, gapande munnar och lätt chockad blick. Dom gillar mig bättre när jag är som jag brukar. Lite som en Maria Skäringer på speed.

Sen satte jag mig vid datorn igen för att skriva om snart 10-åring "tonårs"grabbar. Om Ebbe som är så där lillstor och storliten hela tiden. Hur "uppe i det blå" och slarviga grabbar i den ålderna kan vara. Hur kaxiga coh stora dom försöker vara, fast det igentligen inte funkar för dom är bara små fortfarande. Nalle i ena handen och datorn i andra. Men mamma! varvat med kramar och gos. Om hur mycket han längtar efter sin födelsedag och hur extremt stort det är för honom att fylla 10 år på söndag! Hur hela värden kretsar runt honom nu.Förväntningarna är gigantiska på denna födelsedag! Större än alla julaftnar tillsammans, större än allt annat hittils.


Men då fick jag också syn på inläggen om den saknade flickan i Göteborg. En liten tjej som också skall fylla 10 om några dagar. Som förmodligen är lika spänd på detta hon också. Som är lillstor.

Som är borta! Det är en sån mardröm så det går inte ens att föreställa sig. Jag kunder inte sluta tänka på det. Jag kan inte sluta kolla nyheter och uppdateringar. Jag håller tummarna så de vitnar och tänker på hennes familj där allt annat nu är så fullstängigt oviktigt. Hon måste bara hittas!

Sånt här får inte hända!

Med andra ord så blev det inget inlägg. Det blev så banalt och fel att sitta och skriva om sin egna lilla kille som låg här tryggt i sin säng medan det där fruktansvärda hände där.

Jag hämtade i stället varenda unge här i huset och la dom i min säng. Stängde dörren och lovade mig själv att aldrig någonsin göra annat än gosa, mysa och förstå dessa små värdefulla troll. Aldrig mer bli arg och så.. Inte släppa dom ur sikte en sekund. Sånt man tänker i såna lägen. Egotankar.


Och precis nu såg jag att dom har hittat henne! Jag är så glad! Med alla sannolikhet har hon varit med om saker som hon kommer komma ihåg resten av livet, men hon är hemma igen!

Vilken oändlig tur!

Men jag tänker i alla fall köra Ebbe till skolan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards