Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Lisa - 3 augusti 2012 18:44

Billy är en liten kille full av kärlek. Kärlek och ett explosivt humör i en oslagbar kombo. Hoppar han inte runt jämfota i otålig frustration så springer han runt med ett jätteleende och bara älskar allt och alla.

Jag älskar dig mamma!
Jag älskar alla människor!
Jag älskar Blanka, Rufus och Ebbe!
Jag älskar Pappa!

Idag har han av någon oförklarlig anledning dessutom kompletterat detta med att han plötsligt älskar fläskkotletter.

Så klart att grabben skall få fläskkotletter!

Och fort skall det gå, för annars byts den lille kärleksfulla gosungen ut mot en liten stampande Hulken!

Billys snabba fläskkotletter;

Sätt ugnen på 275 grader och grill. Lägg ut fläskkotletter på en plåt med kanter (om ni är många) eller allra helst i en teflonform. Salta och peppra på båda sidor av köttet. Tryck fast ett salviablad på varje kotlett och ringla över olivolja.
Sätt in höst upp i ugnen. När de får färg vänder du dom och sätter in dom tills de får färg på andra sidan. Ta ut och häll på grädde så det räcker upp tills ca en tredjedel av kotletterna, lite soja, salt, peppar och pressa över citron.
Sätt in i ugnen igen och låt stå tills grädden kokat ihop något.
Servera med potatis eller pasta och grönsaker enligt smak ("Jag älskar gurka" avgör här).

Skynda på så får du kanske en puss av någon lika kärleksfull som min BillyBus.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards