Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Lisa - 6 augusti 2012 19:01

Vi har vissa meningsskiljaktigheter angående middagen här;


Jag: Ät din mat Billy!
Billy: Nej!
Jag: Jo!
Billy: Nej! Jag skall svärda.
Jag: NEJ! Du skall äta.
Billy: JAG SKALL SVÄÄÄÄÄÄRDA!
Jag: Neeeeeeej! Du skall äta. NUUUUUU!

Billy: (sjungandes) Jag tänker inte äta. Jag tänker inte äta. Jag täääääänker inteeeeee ätaaaaa.

Jag:Nu sätter du dig och äter och tar bort svärdet. Du får inte svärda mer nu. Först äta. Sen svärda.

Billy: Om du inte är snäll så svärdar jag dig.

Jag: Lägg av nu! Ät!
Billy: YIIIIIIIHHAAAAAA! Du är svärdad! Du skall vara tyst!
Jag: ---------
Billy: HA! Jag vann!


Kommentarer på det?



Ps. Förresten. Ser ni Gustav Vasa-frisyren? Inte konstigt att han har tagit till svärdet!

Av Lisa - 6 augusti 2012 08:27

Det ekar i Kyrkesund. Tomt i alla hus, inga bilar och inte en kotte så långt ögat når. Jo, där. Där sitter visst fiskegubbarna och tittar ut över havet. Undrar just om dom är lika besvikna på vädret denna sommar som vi sommargäster är eller om dom finner tröst i att dom kommer få sitta på sin bänk hela hösten, vintern och våren och titta ut över havet.
Själv måste jag säga att sommaren är åt helvete för kort. Och i år värre än vanligt. Minst 6 månader av värme och sol behöver vi. Det hade gjort oss svenska tråkmånsar till bättre, roligare och lyckligare människor.
Konstigast att allt är det redan är tomt här. Alla har återvänt till sin vardag som det verkar. Stackars dom! Det är trots allt fortfarande en sommarmånad om än en ganska bedrövlig sommardag just idag.
Jag sitter i alla fall här på min bänk på balkongen och klamrar mig fast vid min kaffekopp och min sommarkänsla.
Jag tänker suga sista droppen ur denna sommar oavsett väder.
Lyckost mig som 2 1/2 vecka kvar vid havet!

Ovido - Quiz & Flashcards