Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Lisa - 7 augusti 2012 15:26

Satt just och surfade runt lite på nätet istället för att jobba. Alltså inget jag behöver hålla tyst om, det är väl så dom flesta gör som "arbetar" med datorer? Eller? Det måste vara som att få ta ett litet snack med kossorna när man jobbar på bondgård eller prata lite extra med någon då man jobbar i kassan i närbutiken. Alla datorbundnas fulla rätt, en liten surfpaus.

Nu är det inte ens så att jag har ett arbete som styrs av en dator, inte alls. Jag har ju faktiskt inget jobb. Då och då får jag dock små uppdrag, och dom skall ofta genomföras vid en dator. Men eftersom det är så sällan detta händer så är min arbetsmoral likvärdig med ett sämre gatluders allmänna kjollängdsmoral. Typ. Men nu är det inte just det där med moral och arbete som är själva poängen här.

Problemet är att jag lyckades snesurfa in på en sida med bilder på Anine Bing. Det borde jag inte gjort. Absolut inte, det var som att ge självförtroendet en rak jävla höger!

Först kollade jag snabbt. Och tänkte, det var fan vad grym hon måste vara på att jonglera. Sen kollade jag igen och såg att det inte var två bollar hon hade under hakan utan två klotrunda tuttar. Hmmm. Då kollade jag ner i min egen blygsamma uringning och insåg att det där som vilar där nere inte ens borde kallas vid samma namn som det hon hade placerat i ett genomskinligt linne. Det är som två olika kroppsdelar. Dom ena (inte mina då alltså), spräcker liksom naturlagarna och fyller på något konstigt sätt en funktion. Om inte annat rent visuellt. Dom andra, dom bara... är. Helt meningslösa.

Jag försöker komma på en snabb lösning på problemet och det som ligger närmst till hands är såna där klippkort man får på Q8 nu, där man får en boll om man tankar 10 gånger. Om jag står där och lånar ut mitt klippkort till alla som tankar borde jag innan kvällen är slut få en boll. Eller två borde ju faktiskt var det bästa. Eller två är helt nödvändigt för att jag skall lura mig själv till att få tillbaka det där förlorade självfortroendet.


Mot Q8!

Ovido - Quiz & Flashcards