Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Lost in confusion..

Av Lisa - 28 augusti 2012 18:24

Vi läste en bok tidigare ikväll, jag, Billy och Blanka. Det är bok om djur på bondgården där man kan lyfta på flikar, läsa om olika djur och trycka på en knapp så hör man hur djuren låter. Nu är tack och lov batteriet slut, det håller liksom inte igenom dagar och veckor med ett konstant tryckande och låtande. Prisa gudarna! Men flikarna lever än, i alla fall några av dom.



Bland annat den här:

 


- "PAPPA! Det är pappa!" Ropade BIlly överlycklig. Så stolt över att han kom på svaret och över att han kom på det före sin syster.

Eftersom jag bröt samman i ett hysteriskt skrattanfall så blev det lill-mamman Blanka som snabbt skyndade sig för att rätta sin bror:

- "Nej, Billy! Det är inte Pappa. Pappa har inte rufsit skätt (skägg) på hatan (hakan). Han har rufsigt skätt (skägg) på snoppen! Det är en Ljeeeeet som har skätt (skägg) på hatan (hakan). En Ljeeeeet är det!"

Vid det laget låg jag på golvet i andnöd så Rufus fick komma in och rädda upp situationen:

- Men Billy och Blanka, ni fattar ju ingenting. Det heter Get! Och getens ungar heter gettar!


Ja, vad säger man efter det?


Godnatt era underbara små skitungar!


 
 
Ingen bild

Victoria

28 augusti 2012 22:25

Haaaahaaahaaa. Jag döööör vad roligt!

Lisa

29 augusti 2012 06:31

Som sagt, 3-åringar är hysteriskt kul. Skulle vilja ha mer barn bara för att få skratta åt en spontan 3-åring igen om några år...
/L

 
Malin

Malin

28 augusti 2012 23:12

Hahaha vilka härligt upplysta barn. Det är fantastiskt :')

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

Lisa

29 augusti 2012 06:29

Upplysta vet jag inte, men spontana. 3-åringar är det roligaste jag vet. Förstår inte hur jag skall klara mig utan när dom växer upp.
/L

 
vildrenen

vildrenen

2 september 2012 18:26

Tack för en härlig anekdot. Det är sånt man vill minnas hela livet. Som när jag rakade mig och barnen tyckte jag skulle raka magen också eftersom jag såg ut som en apa. En pappa-apa.

http://blogg.passagen.se/vildrenen

Lisa

2 september 2012 20:28

Haha, underbart. Man borde ha en liten bok som man skrev ner allt sånt i. En för varje barn, som dom kan få när dom blir stora och lite mindre spontana.
/L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards