Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Killar och träning och kost å så....

Av Lisa - 29 augusti 2012 16:59

Alltså, nu är det inte dags för ett sånt där tonårsinlägg här inte. Även om det kanske hade varit passande med tanke på den bloggportal jag lyckats hamna på och hur ett visst samtal utvecklade sig. Utan det handlar snarare om det där med killar och deras träning och kost. Eller om just en killes träning och kost för att vara exakt. Nu kanske jag inte kommer vara så snäll här. Men det gör inget för den här mannen, vi kan kalla honom Mannen Utan Namn; MUN, tycker ändå att bloggar är töntigt och kan inte alls fatta varför någon skall vilja läsa om någon annans tråkiga liv, så just han kommer inte läsa det här.


Så här var det:


MUN: "Kolla vad fet jag har blivit. Kolla!!!"

Jag: "Jag ser..."

MUN: "Va? Vad ser du?"

Jag: "Jag ser dig."

MUN "Vad menar du då? Att jag blivit fet"?

Jag: "Nä, det var inte det jag sa. Det var du som sa att du blivit fet."

MUN: "Jag fattar inte det här. Jag har ju cyklat hela jävla sommaren"

Jag. "Jo, men du har druckit en del bärs också... "

MUN: "Men va fan, det var ju sommar. Det är gott med öl på sommaren."

Jag: "Absolut. Jätte gott. Och det är ju därför man tränar på sommaren. För att kunna ha goda, långa vinlucher och härliga middagar med gott samvete."

MUN: "Men nu är det slut på det! Nu tränar jag bara. Och bantar"

Jag. "Vad bra!"

MUN: "Vad menar du med det? Tycker du att jag skall banta?"

Jag: "Öh, nej.... Men du sa ju att du att du var fet. Och då är det bra att banta. Och träna."

MUN: "Jag gör ju det säger jag ju! Jag har faktiskt inte ätit bröd på 3 dagar!"

Jag: "Men du åt ju stekt fläsk igår... "

MUN: "Men fläsk är inte bröd"

Jag: "Nä, men det är fläsk.... Och jag tror mer på hälsa än dieter. Men det är jag det. Det finns dom som tror på att bara äta grapefrukt. Och några tror visst på att äta stekt fläsk..."

MUN: "Men va fan... Man skall ju äta fett när man kör sån där LCHF."
Jag: "Kör du LCHF då?"

MUN: "Nä... Men jag äter supernyttigt nu."

Jag: "Som fläsk menar du?"

MUN: "Skit samma. Jag tränar, då behöver man protein"

Jag: "Skall du träna idag?"
MUN: "Varför frågar du?"

Jag: "Jag bara undrar... Du sa ju att du bantade och tränade. En fråga om träning bara."
MUN: "Jag har tränat som ett svin i två dagar nu. Jag måste nog vila. Har ont här och här, och här. Och lite här också. Och så har jag en blåsa på tån. Nä fan, jag måste vila. Absolut."
Jag:"Ok...."

MUN: "Men jag har ätit supernyttigt idag"

Jag: "Du åt ju en kaka förut..."

MUN: "Men!!!! EN kaka. Till kaffet"

Jag: "Jag bara sa det... Sorry"

MUN: "Hur gör vi med middag? Jag kommer inte vara hungrig när barnen äter. Skall vi äta senare då? Något nyttigt!"

Jag: "Jo, visst. Men då måste jag laga två middagar. Skall vi äta en sallad, det går ju fort och går att göra riktigt nyttigt om du nu vill äta nyttigt."

MUN: "Jo visst... Men, blir man mätt på sallad?"


Som sagt, det är inte lätt att göra rätt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards