Alla inlägg den 5 september 2012

Av Lisa - 5 september 2012 21:23

När är en familjefar som gladast?


Inte fan är det när morsan i huset skaffat nya raffiga underkläder. Eller när det serveras fantastisk middag för två med finvin och hela jävla paketet (ja, med dom nya fina underkläderna). Inte heller är det när alla barn är glada, nöjda och  sitter ner vid bordet och äter upp maten med kniv och gaffel. Eller när dom sover sött i sina sängar och allt är städat, undanplockat och lugnet lagt sig. Eller när dom åker på utflykt och inget av picnicen är glömt, solen skiner och ingen gnäller över kyla/kissnöd/bajsnöd/hunger/törst/tristess/bråk/väta/sol/getingar/snö/bränd korv/sista bullen/för varm choklad/småsår. Inte heller när huset är nystädat, det står blommor på bordet, maten blev perfekt och det är dags för middag med dom bästa av alla vänner.

Det skulle kunna vara när det är 7 sorters sport på TV varvat med nyheter och nån gammal favorit film och fjärrkontrollen funkar som den skall. Men nej, det är inte det heller.


Har du kommit på svaret?

Inte?


Här kommer det:

Det är när han skall få åka hemifrån. Helst under en långhelg, solo.


Då jävlar i min låda är det livat!

Han till och med stryker (behöver väl ett gäng skjortor för att kunna gå på härliga middagar på härliga restauranger, och eftersom jag av princip stryker allt utom just hans skjortor så är det bara att sätta igång. Mohahahahaa!). Och sorterar strumpor (han har väl tröttnat på att försöka kränga på sig Ebbes HM-strumpor märkta med veckodagar). Han pratar oavbrutet och ler maniskt. Käck som fan.


Jag är också glad. Nu kan jag äta Rawfood och gå och lägga mig klockan 9 i dagarna tre utan klagomål.

Av Lisa - 5 september 2012 06:53

Behöver ni en förebild i konsekvent barnuppfostran? Då är inte jag den rätta. Inte alls.


- Mamma, jag vill ha bojoj! (en liten,  liten darrande trött röst från soffan)

- Åh, nej! Inte O´boy så här mitt i veckan. Det kan ni få till helgen.

- JAAAAAAAG VILL HAAAAAAAA BOJOJ! (en inte alls lika darrande och trött röst)

- SCHHHHHHHH. Inte skrika nu, det blir inget (Tittar ut på vinande vind och jämngrå höstjävel)

-JAAAAAAAG VILLLLLLLLLLLL HAAAAAAAAAA BOJOJ!
-
OK.


Jag menar, vem fan vill inte ligga i soffan och dricka varm choklad när det ser ut som det gör utanför? Va? Va?

Ovido - Quiz & Flashcards