Alla inlägg den 8 september 2012

Av Lisa - 8 september 2012 21:45

Dags igen. Den nya helgrutinen, Star Wars-häng i soffan med Rufus.
Han studsar dock runt i soffan som en speedad lemmel efter en innelördag som ger mig 0 Årepoäng och honom maximalt med överskottsenergi (man skall helst sova i det fria med hela familjen i dagarna tre och bestiga Åreskutan baklänges med tre barn på ryggen samtidigt som man plockar sin middag för hand i sann Frosmofjällsanda och i pauserna från detta skjutsar runt sina idrottsgenier till barn på minst fyra träningar och matcher per dag för att kamma poäng här i byn).
Vet inte om han kommer bli tröttare av Darth Maul, lasersvärdskamp och unge Anakin, men man kan ju hoppas. Jag själv är helt slut efter 14 timmars fullservice och fredsförhandlingar så lite lugn mottas tacksamt. Att jobba är rena rama semestern jämfört med dessa helger.

Varje gång solen har tittat fram idag och vi har klätt på oss för att gå ut har det börjat ösregna och alla barnen har backat in genom dörren igen för att fortsätta raserandes av hemmet. Allt har plockats fram, slängts runt och testats av mina noggranna lilla lekproffs. Inget har lämnats åt spillo. Mycket har gått i bitar. Nu har jag städat i två timmar, lagt motvilliga tvillingar och bänkat mig för att översätta Star Wars 1 för 15:e gången. Jag kan texterna så bra nu så att jag numer kan översätta och blogga samtidigt.

Det borde i alla fall ge mig 1 Star Wars-poäng.

Ovido - Quiz & Flashcards