Alla inlägg den 11 september 2012

Av Lisa - 11 september 2012 19:13

Jo du! Jag är här, mitt i kaoset. För inte nog med att vi har barn som river huset uppifrån och ner, vi har också hantverkare som river nerifrån och upp.

Idag när vi kom hem var det repris på fredagens bajsfärgade vatten i kranarna. Eller snarare i de kranar som fortfarande funkade och som inte hade hunnit dö slamdöden. Eftersom vår boyta är halverad sen översvämningen i mars, så är det liksom lite lätt rörigt här hemma. Lätt rörigt så som i ett inferno. Och icke fungerande vatten hör inte till de händelser som underlättar för mig just nu om man säger så. Vittvätt blir inte vit i bajsfärgat vatten. Diskmaskinen lever inte med lera i rören. Skitiga barn förblir skitiga. Välling är godare utan grus.

Och när jag kommer hemsladdande med trötta barn efter jobbet så bör allt funka till 100 %, annars blir det inte så bra. Liksom.

Men det gjorde det inte.

Därför har det varit tyst här på bloggen. Bara så ni vet.

Och när det kommer till dom där recepten som jag lovade att jag skulle bidra med varje dag, så har det gått åt skogen med dom också. Av massa anledningar. Men jag skall skärpa mig, lovar.


Sen har jag en fråga...

Inte för att jag inte uppskattar er som är här och läser detta. För jag är er evigt tacksam. Ni drar mig framåt i vardagen, om jag nu skall vara lite dramatisk så här efter två glas nervlugnande rött. Men jag undrar om någon vet hur i hela friden man gör för att nå ut till läsare utanför sin FB-krets och deras vänligt sinnade vänner. Inte för att jag är så jävla säker på att någon annan vill läsa, men man kan ju prova. För om jag inte har missförstått det hela så kan man med många läsare skaffa sig annonsörer och med annonsörer kanske jag kan få in lite pengar och med lite pengar så kan jag kanske renovera klart det här jävla huset så det slipper kännas som jag är med i fucking Drömkåken med Björn Skifs. Och det sista jag vill efter att ha bajsfärgat jävla vatten i kranarna är att vara gift med Björn Skifs.


Så, alla tips mottages tacksamt.


Nu skall jag gå och lägga mig för att imorgon vakna upp glad med klart vatten och en återuppstånden diskmaskin. Amen.


Ovido - Quiz & Flashcards