Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Manlig list?

Av Lisa - 22 september 2012 13:15

Alltså visst, kvinnlig list må vara rävaktigt knivslug . Men dessvärre är vi inte så smarta som vi tror, och framförallt inte så inpiskade att listen inte överträffas av det kvinnliga ha-begäret. Vi brudar är faktiskt rätt lättköpta, minst sagt. Det är där den manliga listen kommer in i bilden, som den eviga vinnaren. Dom är inte dummare gubbarna att dom vet att om man liksom bearbetar en kvinna med lite "Meeeen wooooooooow-gåvor", då kan man göra vad fan man vill sen.

Vi är helt enkelt inte så jäkla listiga som det sägs.


Lyssna på det här nu, jag menar...hur fan gick det till att jag stod i duggregn med tre gnälliga barn på en fotbollsplan i Duved imorse medan F satt på ett plan över medelhavet? Och att det nu blev ännu en helg som ensamstående frybarnsmorsa medan pappan i huset denna gång lekte jetsetare på rivieran.


Kan det ha att göra med en oförskämt bra namnsdagspresent i torsdags? Kan planerna på denna resa börjat redan där? Han kanske gick runt där med ågren över hur han skulle säga att "Hörru, jag vet att jag inte varit hemma på tre helger och att jag var i Stockholm och bodde på finhotell och åt fin mat förrförra helgen och så var jag på fest hela förra helgen och snart skall jag säkert åka på vinresa någonstans och så har jag planer på att åka till Biaritz och surfa, men nu är det så att jag tror att jag tänker åka till Nice i helgen. Och ja, jag veeeeet att jag har åkt på ungefär 130 nöjesresor dom senaste 13 åren, men nu vill jag åka igen. OK?"

Kanske gick det där och gnagde ihonom, när jag kom fram och sa som den brunetta bimbo jag är att "Åhhhhh, jag har hittat ett par så jäva coola kängor. Dom skulle typ rädda mitt liv dom där kängorna. Alla måste ju ha ett par svindyra kängor med nitar på. Måste!" Kanske kom den där kommentarer som ett brev på posten, och kanske var det väldigt passande att det där hände på min superviktga Lisa-namnsdag. Kanske.

För på kvällen så stod dom där på bordet, inslagda i grönt papper med snöre runt. Till mig! Mina måste-kängor med nitar på. Och hoppeti hopp vad glad jag blev. Puss och tack och glass och ballonger. Jösses vilket killle jag har, oh my gooood. I´m so lucky.


Din lättlurade lilla diot!


För igår. Då gick mannen i fråga omkring med bekymmersrynka mellan ögonen och lätt kutig rygg. Mycket fundersam. Mycket.

"Vad är det" frågar förstås jag men mjuk röst, som den nyablivna ägaren av ett par supercoola dojjor är jag plötsligt väldigt kärleksfull. Förstås.

"Nä, inget."

(Och här lägger den pånyttfödda, snälla flickvännen huvudet på sne och ser god ut på ett Moder Teresa aktigt vis.....)

"Nähä...

"Eller jo.. Det kostar bara 1800 kr att flyga till Nice imrgon kl 07.00 och XXX (en vinförsäljare) är där med en annan kund och han undrar om jag vill komma dit och det är gratis och så när jag väl är där och sen skall dom till Milano och kolla på en fotbollsmatch/racerbilstävling/brudar/hundkapplöpning/tomatkastarfestival/fotomodeller/vingård.....

(jag minns inte vad)

"Jaha... Men sa du inte att du inte skulle åka med dit? Att du inte har varit hemma på länge, och inte kommer vara hemma på länge? Och att du ändå inte ville åka, att det inte var värt det? Eller det kansek inte är den resan? Eller?"

"Jo... Men alltså, det är så billigt.

"Jaha...

(Och så åkte jag hem, och kände mig elak. Såg dom där supercoola kängorna i hallen. Hällde upp ett glas vin. Drack det där vinet. Och lyfte på luren.)

"Hej, det är jag! Klart att du skall åka! Det är du värd! Det är ju världens chans att komma härifrån en sväng!

(Alltså, nu är det så att det är han som har bestämt sig för att det här är världens bästa plats att bo på. Inte jag.)

"Ja, jo. Jag vet inte riktigt... Jag får se."

"Ok. Puss!" (?)


Och så, två minuter senare... ett sms:


"BOKAT. FAN".


Fan kan du vara själv. Nu sitter jag här, frusen in i märgen efter att ha stått på en fotbollsplan hela morgonen och tittat på Ebbe som spelat fotboll medan hans små sura syskon bara ville åka hem. Huset är nu fullt av rastlösa barn som undrar varför pappa jobbar i Frankrike denna helgen (dom brukar heta jobb dom där resorna). Jag är tveksam på om dom kommer fatta kopplingen med ett par jävligt coola kängor med nitar på..


Kanske kan det vara så att jag är lurad. Kanske.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards