Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Råg i ryggen!

Av Lisa - 23 september 2012 08:25

Jag tänkte ju att jag skulle sadla om och bli supermorsa. Med ett konstant leende skall jag leka, sylta, träna, safta, coacha, jobba, tvätta, koka, närvaro, inte svära, skjutsa, baka, prata, lära, blogga, gosa och uppfostra utan avbrott och, framförallt, utan misstag. Bli en sån där mamma man bara läser om. En kombination av 50-talets hemmafru och 80-talets kärriärskvinna. En sån som bjuder barnen på nybakade, varma surdegsfrallor med hela korn på morgonen innan skola och arbete. Som har älggrytan klar på spisen när dom kommer hem. Däremellan skall jag förstås jobbat flitigt under ett 9 timmars arbetspass. För oss supermorsor gäller inte vanliga klockor, dygnet har många mer timmar för oss.


Mina barn skall komma till dagis och skola i nystrukna märkeskläder inköpta på Blocket (för miljöns skull), tacka nej till socker och sluta upp med att kalla fröken för Hönshjärna (alltså skall dom inte se Robin Hood utan bara pedagogiska program på UR). På måndagar skall de berätta om tältningar, upptäcktsfärder och idrottsprestationer och nya uppfinningar som gjorts under helgen.


Över är tiden med Polarkaka och Yoggi till frukost och innedagar på helgerna. Restaurangbesök sparas till vuxnas födelsedagar. Krogmiljö är inget för barn. Barnen äter sin gröt med mandelmjölk utan gnäll och ser fram emot råkosten till middag. Kontot på HM Online säger jag upp. Vi skall springa en mil ihop innan frukost, med dom små barnen på ryggen. Tabata kör vi förstås så fort vi har 5 minuter över.
Näring, näring, näring, medvetenhet, medvetenhet, medvetenhet och hälsa, hälsa, hälsa, kunskap, kunskap, kunskap är modellen.

Självklart skall huset vara välstadat, kläder ligga färgsorterade i garderoberna och leksaker ligga i perfekt ordning i hyllorna. Jag skall ha nymålade naglar och perfekt hår. Inga problem.


Det är mycket som skall tas tag i för att få ihop det där. Den stora frågan är det där med karriären... Kallskänk och lunchservitris räknas nog inte dit. Maten kan jag lösa, det är bara att sluta sova så står frallorna där på morgonen. Utomhuslivet är ett annat problem eftersom vi bor där vi bor. Vi måste först lära oss gilla att frysa. Eller köpa funktionskläder för en årslön. Och hur blir man en idrottsmamma? Ja jösses, det är mycket som måste som finputsas på.


Jag börjar med att baka bröd, göra rörörda lingon med stevia, koka syrad Bovetegröt och mixa mandelmjölk.
Sen får vi se....







Det blev visst lite suddigt här... Inte lätt att ta kort och göra benböj samtidigt.


Kolla vad sur den är min surdeg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards