Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Lisa - 20 juli 2012 13:23

Jaha ja, då sitter vi här igen på vårdcentralen. Det där bettet vid ögat är ju inte skitkul. Men Billy är nöjd, här finns leksaker, pratglada tanter och långa soffor att springa i. Och en superkul vattenbehållare som man kan utnyttja på alla tänkbara vis. Roligast är att bara sätta igång kranen och springa därifrån. Vi har inte riktigt samma intressen alla gånger jag och Billy...

Jag hade hellre suttit i en båt eller solstol. Men med tanke på hur det där ögat ser ut så verkar det klokare att sitta här. Men klokt är inte alltid så kul.

Av Lisa - 20 juli 2012 09:37

När man just dukat fram sin frukost. Lagt fram sin bok. Puffat upp med kuddar. Hittat soligaste platsen. Och bara skall hämta kaffe.
Då vill man inte trampa på en sån här. Snigeljävel!
För när det händer, vill man bara gå absolut fucking bananas och hoppa med långa hysteriska steg på ett ben in i badrummet och med snigelfoten i vädret för tvätta bort allt snigelslem och snigelsörja med Vim, Aceton och Skurpulver.
Sen är man inte så hungrig längre. Så att säga.

Det hände precis. Någon som vill ha min frukost?

Av Lisa - 20 juli 2012 06:59

Nu börjar det likna något! Jag vaknade i grisottan, pigg som en jäkla raket, av fågelsång och solstrimmor under gardinen. Ingen vind, total tystnad och sommar.
Äntligen! I halvtid verkar det som den tillslut slår till på allvar.
Inget mer varannandagsväder, inget mer regn och ingen mer blåst nu tack!

Jag klev upp eftersom jag ändå drömde knäppa drömmar om knäppa saker. Vad sägs till exempel om att jag rodde baklänges över Avenyn med Bruce Springsteen på släp. Drömmer man sånt är det bäst att kliva upp och dricka kaffe på balkongen.

Vilket jag gjort nu i en timme. Ostört!

Snart dags för PW med Kraft-Susanne!

Jag är redo. För henne och för solen!

Ovido - Quiz & Flashcards