Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Redan dom gamla grekerna....

Av Lisa - 26 juli 2012 09:57

....fattade det där med värme och långsamhetens gyllene tillstånd.


Så jag känner mig liksom förlåten för att det inte händer ett dugg här på bloggen. Men jag skall skärpa mig. Snart.

Men det har äntligen blivit varmt, riktigt varmt. Så varmt som jag vill ha det, och inte så där svensksommarvärme utan mer åt den där medelhavsvärmen som jag älskar så innerligt.

Dessvärre upptäckte jag och min vän Lisa att värmen hade kommit då vi i förrgår befann oss på en parkeringsplats i ett industriområde i Kungälv. Vad vi gjorde där? Jo, vi hade missat det där med att man skall hålla inne med roliga överraskningar för barnen innan man liksom sitter i bilen och är på väg. I detta fallet att dom skulle få åka till Barnens Lekstad som är en lagerlokal med en gigantisk klätterställning, studsmattor, bollhav, cyklar och olika lekrum. En dåligtvädersysselsättning. Inte en nujävlarkommersommarensysselsättning.

Men skam den som inte håller vad man lovat. Vi åkte dit. Och då kom sommaren. När vi kom tillbaks var det raka vägen till mamma, Ralph och sjöboden, kvällsbad och god middag. Grymt bra slut på en dag som i alla fall barnen var nöjda med! Och är dom glada så är jag glad. Dessutom en dag utan att jag behövde leka pensionat på hemmaplan.


Idag blir det strandhäng med insmorda barn, barn utan flytväst. Igår hängde vi på bryggan vid sjöboden och dom ickesimkunniga var tvungna att ha tjocka flytvästar hela dagen. Jag kan förstå att det inte är skitkul när det är 30 grader varmt, så jag kanske skall förlåta dom för att det gnälldes i kör nästan hela dagen. Antingen var det det som var problemet eller så var dom bara fullständigt slut efter 5 dagar med besök och ingen tid för lugn.


Nu har dom sovit i 12 timmar så det finns ju vissa förutsättningar för att humöret kommer vara på topp. Hoppas jag.


Återkommer i eftermiddag med ett knockoutrecept på Hamburgare.


Ha en go dag i solen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards