Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Lisa - 3 oktober 2012 17:58

Jag har tandvärk. Igen. Det hör till hösten verkar det som. Man kan ju tycka att en visdomstand kan tänka sig att skita i att komma ut om den har väntat i nästan 40 år, men inte. Nu, som nån sort hån mot min ickevisdom så kommer den.. Med buller och bång. Det känns som jag har ett horn som växer ur käften på mig, ut genom kindbenet. Ipren är nu min bästa vän. Och smoothies.

Här kommer en "middagssmoothie" för dig som inte heller är sugen på att tugga. Kräver dock en kraftfull blender. Har du inte det så kan du köra den i mixern och sen sila den i grovmaskig sil.


1 rejäl potion eller några små...


1 tomat

1 stor näve spenat

1 morot, i småbitar

1 liten rödbeta, i småbitar

1 avocado, skalad och delad

2 dl äpplejos

2 msk kokosfett med naturellsmak (alltså inte virgin), eller olivolja

1 citron, pressad och zest

1 dl frysta hallon

2 tsk macapulver (om du har)

2 tsk acaipulver (om du har)

Honung eller Maple syrup för önskad sötma.

Vatten att spä med till önskad konsistens


Lägg allt i mixern. Mixa länge! Tro mig, det är godare än det låter. Och supernyttigt! Kan du tugga så ta en god, grov macka till.






Av Lisa - 3 oktober 2012 06:22

ZZZZZZZZZZZzzzzzzz...MammmmmmmmaaaaaaaaaaaJa!Napp!
HärZzzzzzzzzzzzzzzzzz...Mammmmmmmmaaaaaaaaa...Ja!

Välling!Varsegåd!Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...Mammmm
mmmmaaaaaaaa!Ja!Kissat!Oj!Kom!

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...Mammmmmmmaaaa
aaaaa!Ja!Komma!Ok!Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Liiiiissssaaaa!Ja månen?Sov inte!Nejdå!Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Ajjj! Hej visdomstanden. Ajaj! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Mammmmmmaaaaaaa! Nappen!Här! ZZZZZZZZzzzzzzzzzzz. TRALALLALLLAALLALLLLALLLLALLLAAAAAAAAAAA!

DÖ LARMKLOCKSJÄVEL! DÖ!


Godmorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards