Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Lisa - 4 oktober 2012 20:44

Alltså, jag hade tänkt skriva ett jätte långt inlägg om tid hä

 

- Mammaaa! Mammaaaaa? Mamma!

- Ja, älskling.

- Jag vill leka!

- Ok. Vad skall vi leka?

- Pijat förstås!

- Ok! Jag kan vara prinsessa.

- Nä. Du är krokodil.'

- Ok...


Som sagt. Jag hade tänkt skriva om tid. Om hur förbannat svårt det är att få tiden att räcka till. Det är så myck

 

- Mamma?

- Ja...

- Kan vi bygga ett Star Wars-legoskepp? Ett jättejättejättestort?

- Japp. Självklart!

- NU!

- Jajamän!

 

Var var jag nu då... Jo, det är mycket man vill göra. Så himla mycket som skall hinnas med och så mycket som jag skulle vilja hinna med. Jag vill leka med mina barn, jag vill pyssla med mina barn, jag vill kramas, jag vill ha tid att tänka, andas, träna, hitta på utflykter och bara vara. Men det är liksom kni


PLING (SMS)!

"Hej, skall vi gå på kvällspromenad?"

"Nä, hinner inte. Måste vika tvätt. Och plocka undan. Och sån skit..."

"Trist"

"Ja!"


Försöker igen. Det är kniven på strupen dygnet runt. Klockan 6 ringer klocka på morgonen och sen är det racerfart hela långa dagen och när sista fixet förhoppningsvis är fixat framåt tio på kvällen är jag helt tömd på kraft och alla dom där "attgöravidtid"-sakerna som jag har på en lista känns fullständigt omöjliga att ta sig an. Jag behöver mer tid, och då pratar jag inte egent


- Skall vi beställa hyllor nu då? Va? Hallå? Lisa? Svara!

- Fan! Jag föröker skriva här..

- Visst, visst.. men vi håller på att renovera ett hus. Minns du? Hela undervåningen?! Hallå? Det är därför vi bor i kaos just nu. OK? Vi måste göra detta nu! Beställa saker! OK?

- Ja! Jag vet.. Förlåt. Men jag skulle vilja göra det här. Det känns viktigt för mig att få skriva av mig ibland. Snälla...

- Men alltså. Detta är viktigare! Vårt hem!

- Ja. Vänta...

- Ok...

- Tack...

 

 

- Suck...

- Snart klar!

- Suck...

- Bara lite till skall jag skriva.

- Suck.. 25. Hummmmm. 3.45 Hmmmm. Suck!!!!!! SUCK!

- Men va fan! Jag kommer!

- Suck....

 


Jo så det är liksom så att jag har inte tid. Jag vill inte ha egentid, som alla mammor pratar om (någon som har hört någon pappa prata om egentid någongång?). Det handlar inte om det!  Jag vill bara ha lite tid att göra sa..


- Suck (en hög, manlig röst)...

- Mamma!!!

- Mamma? Kan jag få en macka? Mamma?

- Suck (samma, manliga)..

- Mamma! Napp!

- Suck (igen)...

- Mamma, sjung trollmor!

 

NÄ! Jag ger upp!

Det blir inget idag. Inget ordentligt inglägg. Inget recept. Jag lägger mig i viljornas kamp. Igen!



Ovido - Quiz & Flashcards