Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

I huvudet på en treåring.

Av Lisa - 17 oktober 2012 06:24

Spindelmannen är god mamma, men var bor Hulken för visst är han god? Och var bor Spindelmannen och visst är han snäll och han kan väl inte döda nån eller hur? Och alla superhjältar är människor och är jätte goda och Superman är jätte god och jag är en liten superhjälte som är jätte god och alla människor är superhjältar, men inte monster är inte superhjältar. Eller hur mamma? Visst är monster farliga som inte är superhjältar och vad har superhjältar för vapen mamma och så, mamma? Visst har Robin vapen mamma som är en hackare och eldvapen är jättefarliga och man kan bli försunnen med sprutande eld mamma som superhjälptarna har mamma. Men jag älskar bara alla och det gör inte alla monster mamma, dom älskar ingen. Mamma? Transformers har skjutare mamma och det är läskigt. Den här Transformersen heter Världens onda skurk, mamma! Den här heter Världens goda blixt. Tror jag. Ser du att han är skurk. Han har en eldskjutare. Hulken är ingen transformer. Han är bara en snäll skurk. Och spindelmannen är god fast hans spindlar är onda. Tror jag.... och jag skall flyga som Superman när jag blir stor mamma. Jag gillar superhjältar, och så älskar jag dig.


Utdrag ur morgonens monolog, citerad direkt här vid datorn i soffan, från en fundersam Billy-Love som idag har pratat oavbrutet sedan han slog upp sina bruna. Det finnss liksom inte utrymme för några kommentarer. Det är non-stop talking utan andningspaus. Just nu är det superhjältar som gäller där, om man säger så.


Nu måste jag nog ta och försöka svara på lite frågor här, om det uppstrå någon paus..


Ha en bra dag!

 
 
Ingen bild

vildrenen

17 oktober 2012 09:22

Bra att du skriver ner sånt här. Man glömmer nämligen en del av de där underbara resonemangen som man bestämt sig för att alltid minnas.

Lisa

17 oktober 2012 19:36

Ja jösses, tänk vad kul om man hade sparat allt. Nog med material att skratta åt resten av livet.
/L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards