Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Det borde stå något här...

Av Lisa - 24 oktober 2012 06:15

....men eftersom någon fantasilös och urbota tråkig filur har programmerat om Autopiloten på mig, så gör det inte det. Denna autopilot är inställd på följande:



Försöker få upp de små undulatögonen

Titta skräckslaget på mig själv i spegel

Dricka kaffe, frenetiskt

Duscha

Klä på mig, det jag hittar i mörkret

Väcka mjuka, varma barn (tack och lov med pussar och kramar)

Klä på barn

Bråka med dotter om allt från val av trosor till val av väska

Servera olika saker till trötta barn

Klä på hundra olika ytterkläder

Köra barn till dagis

Lämna barn på dagis i mörker (med klump i magen)

Vinka till barn, på tre olika vis

Köra till jobbet

Jobba kök

Jobba servis

Städa restaurang

Handla mat

Hämta barn

Laga mat

Plocka undan disk

Bada barn

Städa leksaker

Läsa saga

Pussa barn godnatt

Tvätta
Pussa nästa barn godnatt

Tjata om läxor

Pussa motvillig storgrabb godnatt

Läsa mail

Kliva in i flanellkoma

Tomglo på dator eller tv

Hasa till sängs

Sova

Vakna av ett "mammmmaaaaaa"

Sova

Vakna av ett annat "mammmmaaaa"

Sova

Vakna av ett "mamma, kom och stoppa om mig"

Sova

Vakna av "Mamma!!!! Välling!!!"

Sova

Drömma

Vakna av ett jävla snarkande

Sova

Vakna av ett "Mammaaaaa"

Sova

Vakna av en väckarklockshelvetet.


Alltså har programmeraren glömt den där delen som handlar om att blogga. Kanske medvetet, kanske omedvetet. Vad vet jag. Men så är det.


Jag återkommer när jag hittat inställningarna. Då skall jag äver försöka få in "Kvalitetstid med barn" och "Lek med barn" och "Träning" i den dagliga ordningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards