Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

En helg i Midgård.

Av Lisa - 29 oktober 2012 06:31

Jag har slarvat i helgen, jag vet. Här har varit tomt på text, trots att jag lovade mig själv (och en vän) att skriva minst ett inlägg om dagen. Eller två om jag skall vara helt ärligt. Ett recept och ett annat, med undantag för att jag inte skulle har upplevt en enda sak värd att skriva om. Men det är osannolikt att det skulle hända, det händer saker hela tiden då man har huset fullt med barn.

Men. Det var innan Lego gjorde Sagan om Ringen i legovariant.

För det är som så att Lego styr smågrabbars intressen. Är det inte Star Wars så är det alltså nu Sagan om Ringen. Men det är ju inte direkt den typen av film som man liksom bara stopar in i dvd´n, placerar barnen i soffan och sen går därifrån  och sätter sig själv framför datorn. Så tillvida man inte vill skrämma skiten ur kidsen. Och det vill man ju för det mesta inte.

Så jag har ägnat helgen åt att googla Hobbitar, Orcher, Arwen, Legolas, Aragorn, tillverkat Frodos halsband med ring och allt, letat Hobbitkläder, fixat pilar och svärd och försökt övertyga Blanka om att hon har lika långt hår som en alv (det har hon inte!).


Ja, det var väl det om helgen skulle jag tro. Fast förresten, vi var på Jamtli iu Östersund också. Där åt vi bullar... och lekte Sagan om ringen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards