Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Lisa - 4 juni 2012 21:35

Hej! Hallå därute! Hallååååååå? Hoho? Är det någon som hör mig? Hallåhallå?!?!?!?!

Hej, vad bra! Där är du ju!

Jag behöver hjälp. Eftersom jag 99 av 100 gånger brukar ge upp när något int funkar, så tänkte jag att detta skulle vara den där enda gången av hundra om jag inte gör det och istället be om lite hjälp. Erkänna att jag inte kan istället för att logga ut och inte logga in igen. Ordagrant. Pinsamt kanske, men nu laddar jag. Jajaja, undrar du nu. Vad vill du ha hjälp med. Kom till sak nu kära Amatörbloggerska. Jo seruatt...

  • Jag undrar om någon vet varför inte alla kan kommentera på mina inlägg. Vad är det för säkerhetskod dom frågar efter. Jag hittar inget svar. Någonstans. Vet du?
  • Jag undrar hur man gör sk länkbyten. Vet du?
  • Jag undrar hur man får läsare? Jo, jag fattar att det måste vara bra och intressant och skitkul och perfekt och strålande och guldpenneskrivet och grammatiskt utomordentligt och rättstavat till minsta punkt och kommenterat och inte särskivet och att jag borde vara kändis eller kunglighet eller skitsnygg och fan vet allt. Men om vi nu låtsas att det är så. Hur gör jag? Vet du?

Phuuu. Det där tog på krafterna. Att våga fråga. Nu väntar jag ivrigt på svar. Hallå?

Av Lisa - 4 juni 2012 21:00

Men herre min je, hur högt kan en liten kille ropa. Var är volymkontrollen? Finns det någon form av ljuddämpare jag kan använda. Snart lyfter taket, och jag med det. Hur sjutton kan hans syster ligga och sova 2 dm ifrån honom? Det är en av universums stora frågor. Det är inte det att han är arg eller så, han är bara.... högljudd. Minst sagt. Jag kanske inte skall klandra honom för att han inte sover, han vaknade trots allt klockan kvart i tolv idag. Men är man 3 år och sover som en tonåring, så är man uppenbarligen inte riktigt kry, och bör då sova. Igen! Men nej. Och dom sista dagarnas heshet har gjort att jag glömt vilka röstresursen denna lille man har. Och dom går fan inte av för hackor vill jag lova. Nu är dom tillbaka. Med besked. Ge hit ett par Peltorkåpor. Nu. Gärna rosa.

Av Lisa - 4 juni 2012 12:46

Ok, det är som sagt måndag. Nystartsdag. Det käkades och dracks säkert hos de flesta under helgen så det kan vara gott med något nyttigt. Något som jämnar ut onyttigheterna och fyller på med ny kraft. Dagens recept är bra för kropp och själ:


Salld med granatäpple, kyckling, nötter och Halloumi (4 pers).


3 kycklingfiléer.

Peppar

1/2 msk torkad oregano

2 msk pressad Citron

2 msk olivolja

Smör att steka i

Salt


Putsa filéerna rena från hinnor och fett. Dela på längs med på mitten. Blanda olja och kryddor och lägg i kycklingen. Marinera under tiden du skär grönsaker.


2 st Halloumi, delad i centimetertjocka skivor

Olivolja


1 Granatäpple, bara kärnorna (använd gaffel på blir det inte så krångligt)

1 Rött äpple, i tärningar

1/2 litet huvud färsk vitkål

1/2 gurka, skalad och i bitar

1 röd paprika, i bitar

1 liten påse babyspenat, skjöld

3 msk Gojjibär

1 ask coctailtomater, delade

1 dl mandel och valnötter, lätt rostade i panna

2 st avokado

1 Citron, i klyftor


Dressing:

1/2 dl olivolja

2 msk vit balsamicovinäger

Salt och peppar

2 msk Bladpersilja, finhackad

2 msk Dill, finhackad


Stek kycklingen i smör på medelvärme tills den är klar. Låt svalna. Blanda olivolja, vinäger och kryddor till dressingen. Blanda med vitkål, äpple, paprika och gurka. Lägg spenat på ett fat, lägg över vitkålssalladen och tomater, avockado och nötter. Stek Halloumi i olja och lägg den på salladen tillsammans med kycklingen i tunna skivor. Strö över Gojjibär, granatäpplekärnor och lite extra hackad bladpersilja. Ringla gärna lite olivolja över och servera med citronklyftor och en pepparkvarn.






Mat
Av Lisa - 4 juni 2012 10:43

Tänkte jag skulle sätta upp denna veckans måndagslöften, men det går liksom inte. Det är ju sommar för jösse namn. Imorgon börjar i alla fall sommaren för min del, för då åker jag ifrån vinterland till sommarland. Oavsett om det är högsommar eller sedvanlig svensk regnsommar så är det sommar för mig att komma till Västkusten. Att komma hem till familj och vänner. Jag har längtat sen i september på att det skall bli sommar igen. Så inte fan tänker jag förstöra det roliga med massa måsten. Eller förbud. Fast det är klart, något kan ju dra till med:

Måndagslöften v 23:

  • Njuta som en galning över sommar, stad, hav och land.
  • Hitta på sjukt kul saker hela dagarna
  • Skutta fram i sommarklänning (oavsett väder)
  • Lukta på havet
  • Äta fisk
  • Kramas och skratta med min familj och mina vänner.
  • Hänga runt och trivas

Så får det bli! Lutar åt att bli en bra vecka tycker jag. Även om jag kommer längta ihjäl mig efter Ebbe som måste vara kvar i skolan i 10 dagar till.


Av Lisa - 4 juni 2012 06:59

Jag har ett förhållande. Ett hemligt. Det är inte alla som är dumma nog med att gå up på nätet med det. Men sanningen kommer tillslut alltid fram så... Jag älskar en annan. Också. Den här andra är trogen, pålitlig och räddar mitt liv varje morgon. Han säger inte så mycket, det verkar som han har nåt i halsen om jag skall vara helt ärlig. För det mesta jag har hört honom säga är nåt som lät ungeför så här; blubbblubbprrrrblubbblubb. Det verkar inte bekomma honom, han kämpar på så gott han kan. Och han sviker mig som sagt aldrig. Han är faktiskt den enda som orkar gå upp så här tidigt som jag gör utan att gnälla här i huset. Mitt mysiga morgonsällskap. Jag älskar hans doft och hans röst.


Här är vi, jag och min älskling. Kanske inte helt skarpt, men man blir ju lite darrig på handen när man är kär. Det är hett att kyssa en perkulator skall ni veta.

    

Ovido - Quiz & Flashcards