Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Lisa - 24 juni 2012 19:58

 Så, det var det. Misommar för i år är avklarad. Med nubbe, regn och mat. Precis som det skall vara. Självaste midsommar blev bra, fast jag missade förstås dansen runt stången i år igen. Eller missade är väl ett starkt ord, det är inte så att jag lider av att inte få hoppa som en groda eller sjunga om tanter som slänger med muffen. Inte alls. Men det kan ju vara kul att se sina barn dansa i ring med blommor i håret. Nu blev det liksom lite splittrat hela den där biten. Blanka åkte hellre båt än dansade och Rufus däckade med besked som en riktig nubbedrickare direkt efter middagen. Jag satt kvar som sovvakt. En liten grupp gick på dans. Dock utan blommor i håret, för dom hade vi inte hunnit få till.

Resten av eftermiddagen gömde jag mig i köket. Anledningen till det var att Fredrik skämtade om att han har två framtida alternativ att se fram emot.

1. Att bli kvävd av en kudde.

2. Att bli lämnad.

Det är bara det att alla inte har samma humor som vi. Om man säger så. Och man kan ju tycka att den typen av skämt kan vänta tills svärföräldrarna inte är i närheten. Men nej. Och jag kände inte att jag var så värst sugen på att gå in närmare på detaljer så därför var jag i köket med en boxer som heter Helios och pratade om hundliv och kvalitén på dagens hundmat (han gillar tydligen leverpastej bättre än torrfoder).

Påminn mig någon dag så skall jag berätta om det där med kudden en gång för alla.

Sen hux flux var alla hungriga igen och vi åkte hem till oss och åt en mycket sen middag. Onödigt sen middag skulle jag vilja påstå, vi hann i alla fall få ner sista biten innan tolvslaget vilket då bevisar att det går att äta till The Bitter End.

Igår åkte vi bil över hela Tjörn för att hitta olika regnkläder till mina barn för det verkar som om det kommer behövas för att överhuvudtaget kunna vistas ute resten av sommaren. Sen åt vi igen. Massor av mat.


Nu lagar jag mat. Igen. Och dricker vin. Igen.

Men snart åker gästerna hem och då får det fan bli ordning och reda på intaget, annars kommer jag tappa tänderna och få plocka fram mina gamla gravidjeans.


Jag kommer garnterat vakna imorgon med ett enormt sug efter att bli nykter militantvegan med tvångstankar för all mat som innehåller annat än kliniskt rent vatten. Bara. Det kommer hålla till tisdag.


Skål och gonatt.

Ovido - Quiz & Flashcards