Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Lisa - 10 juni 2012 08:04

Vi hade vår traditionsenliga vårsysterträff igår, mina systrar, Eva (pappas fru, fast pappa finns inte längre så hon får vara vår extrasyster) och jag. Dessutom var nästan alla barn med, vilket var både bra och dåligt. Små barn har inte så värst roligt på uteserveringar på Avenyn. Men som tur var så är ju dom stora kusinerna stora nu, så det blev rätt mycket lekplats och ritande för dom. Alltså ingen skada skedd.

Det enda som tog ordentligt med stryk var min plånbok och nattens sömn. Det är dyrt att sitta i solen på Avenyn... Och det är svårt att sova efter en dag i solen på Avenyn, så kan vi sammanfatta det hela.

Men kul hade vi! Som alltid. Lite kaos, mycket asgarv, lite allvar och mycket kärlek. Jag blir hel av att vara nära min stora familj!

Vi här ett rätt stökigt gäng. Jag har en helt fantastisk mamma (som borde bo där jag bor, året runt. För utan henne är det liksom inte lika kul. Men nu är det inte så, vi bor bara nära varandra under sommaren). Sen har mamma en man som är världens snällaste man. Snällare än snällast! Jag har två storasystrar som är helsystrar, men dom är inte mammas barn. Vi har samma pappa. Och så har jag en storasyster till och vi har också samma pappa. Men hon har inte samma mamma som mina äldsta systrar, eller som mig. Alltså fyra systrar med tre olika mammor. Ja, ni fattar. Det är en jävla röra, men underbart. Våran pappa var en riktig galenpanna, en tokfrans utan dess like och det är riktigt bedrövligt att han inte finns mer. Han hade älskat att sitta med oss på Avenyn igår med alla barn och barnbarn. Jag hoppas att han skålade med oss däruppe.

Jag har också en lillebror, och vi har samma mamma. Men har brukar inte vara med på systerträffar, av naturliga skäl.

Vi träffas inte så ofta alla tillsammans, så när vi gör det brukar det gå livat till. Som igår.


Idag blir det en barndag igen, bara det slutar regna så skall vi göra stans alla lekplatser osäkra och äta köttbullar på Köttbullekällaren. Imorgon lämnar vi stan för havet, det skall bli skönt med lite ordning- och redaliv på landet efter dessa härliga dagar i sus och dus.

Ovido - Quiz & Flashcards