Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Nattsnack

Av Lisa - 15 juni 2012 20:39

Snart är det dags för nattens snack. Det pratas en hel del i sängarna här på nätterna skall ni veta, och nu under sommaren när vi sover i nån form av familjelogement så hör jag ju allt eftersom jag vaknar av minsta lilla pip. På vår lilla övervåning här i stugan står det sängar i varje hörn. Och det pratas som sagt en hel del. Osammanhängande visst, och enbart i monologer, men ytterst roande om man nu inte tycker att det är speciellt viktigt att sova i tystnad.

Det skulle vara kul oerhört kul att bara förstå en bråkdel av vad dom små knattarna snackar om när dom sover. Jag skulle göra vad som helst för att få se deras drömmar som en film.


I natt gick snacket ungefär så här (fördelat under natten):


Blanka: Nej Ebba (hennes sommarbästis), ta inte min klänning. Nej Ebba, ta inte min docka! Nej Ebba, ta inte min kaka! Nej Ebba, ta inte min Billy. Ebbaaaaaaaaaa, lek med miiiiiig.


Denna dröm är ju då inte direkt svårtolkad.... Värre är det med nästa:


Billy: Kom då lilla. Kom. Woooiiiiiiiiiiiiiiii. Oj! Men ajajajajaj. NU! Oj! MIn napp! Min napp! Min napp! Hej lilla råtta.


Beats me, jag hänger inte med alls. Och svårare bli det:


Rufus: Oaaahoooa. Noooooooj! jahuuuunääääiiii.


Någon som vet vilket språk det där är? Jag har inte en susning!


Eftersom det tar på krafterna att inte sova när man borde sova så stärker jag mig med en smoothie. Den ser kanske inte så god ut, men det är den!  


Följande ingredienser:


1/2 banan

2 dl ekologisk apelsinjos

1 dl valfri melon

3 isbitar

1 kiwi

1 msk bipollen

1 tsk spirulina

1/2 pressad lime


Mixa som en tok, späd med vattten om det behövs. Drick dig stark och pigg!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards