Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Lättjans pris.

Av Lisa - 27 juni 2012 21:37

 


Idag har jag legat raklång på en brygga och tittat på mina barn som metat krabbor. Jag hade dessutom ett glas champagne i handen, och sedan serverades jag nyfångad, nygrillad makrill. Därefter reste jag mig från bordet och åkte hem med två varma levainbröd och tre trötta, solbrända barn. Utan att bära bort en endaste liten tallrik. Det har alltså inte varit så synd om mig idag. Om man säger så. Jag har tvärt om varit oförskämt bortskämd. Jag har haft det så hejdlöst bra idag så jag borde faktiskt skämmas.


Priset för denna lättja är dock en konstant oro över att jag inte har ett riktigt jobb. Jag borde faktiskt vara på Jobbet nu och tjäna pengar och göra karriär och sitta i möten och vara viktig och jobbajobbjobba tills semestern skall börja. Men istället hänger jag runt här och har det löjligt bra och tror liksom att allt skall ordna sig bara jag tar det piano och väntar. Väntar på vad? Att mitt kall i livet skall dyka upp och att jag sen huxflux blir bäst på just det och tjänar massor med pengar så att jag kan ligga på en brygga och dricka champagne resten av livet? Men det är väl inte så det fungerar, eller?


Tänkatänkatänka...


Tänkatänkatänka...


NU vet jag! Jag vinner på Lotto, det gör jag! Perfekt! Skönt, nu var problemet löst och jag kan ta och slappna av och ha det så här bra hela långa sommaren.


Någon som vill komma in i mitt luftslott?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards