Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Liten är ströst.

Av Lisa - 30 juni 2012 13:30

Billy och Blanka har helt missat innebörden av att vara tvilling. Alltså att dom är födda samtidigt och därmed är så gott som exakt lika gamla. Blanka är nämligen fullständigt övertygad om att hon är storasyster, och eftersom hon ser efter och talar om för Billy vad han skall göra hela tiden är han helt med på detta upplägg.

Ok, det skiljer 2 minuter och ja, Blanka kom först. Men det borde inte anses avgrörande i syskonhirarkin. Fast det gör det. Han är liten, Blanka är stor. Så det så! Till saken hör att Blanka är en si så där 6 - 7 cm kortare än Billy och uppfattas ofta som lillasyster. Tills hon öppnar sin lilla mun och släger ur sig ett "Meeeen jaaaaag VILL" och lyckas såsom en fullvuxen, färdigutbildad superdiva med stjärnstatus få sin vilja igenom inom loppet av 2 minuter. Vad hon också vill är att bestämma. Och genom att berätta för Billy hur liten han är, så har hon makten i sin hand.


För mig ställer det bara till problem. Som när det kommer till att sluta med blöja. Blanka är färdig med sina blöjor efter att ha förbrukat sin beskärda del av ca 6000 st,) som tydligen är så många blöjor ett barn i Sverige gör av med). Men Billy funderar tydligen på att höja antalet med ett par tusen. Han tänker för allt i världen inte sluta, för han är liten. Så han behöver inte det. Tack Blanka! Detsamma gäller med nappen. Och med välling.


- "Men lille Billy har du baaasaaaat i din blöja.Du är en bääääbis!" Säger Blanka till Billy och klappar honom på huvudet med sin lilla minihand.


Så nu väntar jag bara på sommarvärme så Billy kan rusa runt nakenfis i trädgården och öva på att vara stor. Undertiden skall jag ta ett ordentligt snack om blommor, bin och tvillingar med storasyster Blanka.

 
 
Sandra

Sandra

4 juli 2012 08:42

Hahah, jag är också tvilling och har en bror som är hela sex minuter "yngre" än vad jag är. Gissa vem som hela uppväxten var storasyster och som också tilläts ta den rollen av de vuxna. Så här i efterhand så tycker jag att de borde ha styrt upp det hela lite så att jag slapp vara stor och duktig och han kunde fjanta runt och vara lillebror och oansvarig alldelse för länge...

http://kvickrot.bloggplatsen.se

Lisa

5 juli 2012 10:10

Jag håller på att påverka lillgrabben nu, säger till honom att han är tvilling och inte lillebror, men han trivs finfint i sin roll som minst. Det kommer nog ge sig när han märker att syrran bestämmer över honom. Tack för att du läser min blogg!
/L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 21 november 2012 06:03

Ibland blir det som man vill! Inte så ofta men....... så plötsligt händer det! Jag skall äntligen få flytta! Jag har längtat, önskat och tjatat om det här. Och så när det känns som mest hopplöst blir det verklighet. Äntligen kan jag få packa ihop mig...

Av Lisa - 19 november 2012 20:55

Det har varit tomt med inlägg är det senaste dygnet. Jag vet. Kanske är du lika glad för det, kanske inte. Kanske har du tänkt att "Jösses vad skönt, inte ett enda Lisa-inlägg idag. Hallefuckinglulja!" Vad vet jag. Hur det än är med den saken så be...

Av Lisa - 18 november 2012 14:57

... det tog tre timmar.   Först skulle ingen klä på sig, jag tvingade dom med hot och övertalning, sen skulle dom klä av sig i affären, sen skulle dom klä på sig igen och sen skulle det bajsas och bytas blöja på Icas toalett. Utan kläder. Sen sku...

Av Lisa - 18 november 2012 09:02

04.27 i morse: - Mamma? - Zzzzzzzzzzzzzzz? - MAMMMMMMMMA! - JA, Billy? - Jag vill åsså åka skidor idag. Som Rufus gör. - (FAN!) Ok vännen, vi sover färdigt först så löser vi det sen. - Mamma? - Ja? - Jag vill åsså åka skidor, mam...

Av Lisa - 17 november 2012 19:30

Det är inte utan att jag har varit lite tung i huvudet idag, det kan jag erkänna nu framåt kvällen. Gårdagens spontana After Work med ett gäng sköna vänner blev liksom inte helt vinfritt, så kan man väl sammanfatta det. Inte heller skrattfritt, så de...

Ovido - Quiz & Flashcards